Изграждане и внедряване на Система за управление на човешките ресурси (СУЧР)
*Елементите и съдържанието на Системата за управление на човешките ресурси във всеки случай се определя от специфичните нужди и изисквания на клиента.
I. Изграждането и внедряването на Система за управление на човешките ресурси преминава през следните основни етапи:*
- Анализ на статуквото на съществуващите практики за управление на човешките ресурс – след подробно запознаване със съществуващите практики консултантският екип обобщава наблюденията и препоръките си в писмен Доклад.
- Планиране на човешките ресурси – ръководството на организацията клиент съвместно с консултантският екип дефинира основните аспекти на стратегическото и оперативното управление на човешките ресурси. Възможно е да се документират планове и стратегии.
- Анализ и проектиране на длъжности – консултантският екип съвместно със служителите на организацията клиент извършва анализ и проектиране на длъжностите. Създава се писмена процедура за извършване на Анализ и проектиране на длъжности. Консултантският екип оказва съдействие за актуализиране на Длъжностни характеристики и други бланкови документи.
- Подбор на персонал – създава се документирана Процедура за подбор и назначение, консултантският екип оказва съдействие при създаване на методология за тестване на професионални и личностни качества, тестове за оценка на кандидати и др. бланкови документи ако това е необходимо.
- Обучение и развитие. Планиране и управление на кариерата – създаване на писмена процедура за провеждане на вътрешни и външни обучения. Възможно е създаване на планове за обучение съобразно личностните особености на служителите организационните нужди. Разработване на документи и методики за оценка на ефективност и ефикасност на проведени обучения.
- Атестация на трудовото представяне – създаване на писмена Процедура за атестация на трудовото представяне. Съвместно с представители на организацията клиент консултантският екип създава методика за атестация (в това число документи, скали и др.)
- Мотивация – консултантският екип набелязва фактори и предлага организационни мерки за повишаване на нивото на мотивация на служителите.
- Осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд – създаване на документирана Процедура за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд и подпомагане за установяване на съответствие с действащата нормативна уредба.
II. Методология на консултантския процес. Етапи при разработване и внедряване.
- Първоначален анализ (одит) на съществуващите практики за управление на човешките ресурси в организацията;
- Разработване на документи и процедури;
- Обучение на клиента;
- Внедряване на разработените процедури и документи;
- Анализ на полезността и набелязване на интервенции за нейното повишаване.
*Елементите и съдържанието на Системата за управление на човешките ресурси във всеки случай се определя от специфичните нужди и изисквания на клиента.
ДЕС Партнърс ООД
ул. Св. Иван Рилски 42-44
София 1606
(02) 951 69 98
(02) 866 48 50
пон - пет 10:00 - 18:30
0897 38 85 22 - Деян Паскалев
0895 62 09 63 - Емил Георгиев
0887 66 13 57 - Весела Димитрова
des_partners
office@des.bg

София 1606


пон - пет 10:00 - 18:30




