Стандартът BS OHSAS 18001 дефинира изисквания към Системите за управление на здравето и безопасността при работа. Всяка организация, която желае да покаже пред обществеността, че осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд на нейните служители е приоритет в управлението може да внедри и поддържа Система за управление отговаряща на изискванията на международния британски стандарт OHSAS 18001 в неговата актуална редакция от 2007 година.
Системите за управление на здравето и безопасността при работа се базират на националното законодателство, надхвърляйки го с конкретни изисквания да бъдат въведени мерки за контрол, да се създадат и реализират цели и програми, с които всички потенциални и реални рискове да бъдат премахнати, налени и овладени.
Елементите на BS OHSAS 18001 включват: дефиниране на политика, идентификация на опасностите, оценка и контрол на риска, оценка на съответствието със законови изисквания, цели и програми, организация и персонал, обучение, комуникация и консултации, документи и записи, оперативен контрол, готовност за извънредни ситуации, наблюдение и измерване, разследване на инциденти и злополуки, коригиращи и превантивни действия, одит и преглед от ръководството.
Основните ползи за организацията от внедряването и поддържането Система за управление на здравето и безопасността при работа са:
- Повишаване на репутацията и имиджа на организацията в международен аспект;
- Намаляване до минимум на риска от трудови инциденти и злополуки, което води до намаляване на разходите и увеличаване на ефективността;
- Подпомага спазването на законовите задължения за безопасност на труда;
- Повишава културата на всички членове на организацията по отношение на здравословните и безопасни условия на труд в организацията.
Системите за управление на здравето и безопасността при работа са съвместими и могат да се интегрират с изискванията на международни стандарти като ISO9001:2008, ISO 14001:2004 и др.

София 1606


пон - пет 10:00 - 18:30




